FULL_TIME

IT Support Engineer - SII Belgium

Gent BE
2021-07-30
2024-03-29

Wij zoeken in de eerste plaats naar kandidaten met het ‘Anankei DNA’. Dit zijn gemotiveerde kandidaten met een positieve ingesteldheid en ‘can do’ mentaliteit. Dream IT, Trust IT, Go for IT: dit is wie we zijn.

Dream IT: Hoog mikken: het zit in onze genen. Ambitie uitstralen. Elke dag dromen over wat de volgende dag kan brengen.
Trust it: Er loopt bij anankei een pak talent rond. Daarom vertrouwen wij er altijd op dat alles goed komt. Talentvolle collega's die elkaar vertrouwen dat is een garantie op succes.
Go for IT: Wij hebben het liever over uitdagingen dan over problemen. Wij zoeken en vinden oplossingen, ook als die niet voor de hand liggen. Wij gaan ervoor.

Wie dit DNA met ons deelt, past 100% bij ons.
Voor onze klant uit Gent zijn we op zoek naar een IT Support Engineer

De ICT Support Desk is voor de klant hét aanspreek- / meldpunt voor ICT storingen, gebruikersvragen, klachten, etc.
Het is daarom van groot belang dat de klant correct te woord wordt gestaan en dat klanten op het juiste moment feedback krijgt over de oplossing of voortgang van het incident of vraag.

Jouw verantwoordelijkheden :

- Vanuit de ICT afdeling ben je verantwoordelijk voor het goed en klantvriendelijk opvolgen van service aanvragen, incidenten en klachten die via email, web of telefoon op de servicedesk binnenkomen.
- Als eerste aanspreekpunt voor de gebruikers los je zoveel als mogelijk zelfstandig incidenten op en indien nodig doe je beroep op de tweedelijns.
- Je zorgt voor een snelle reactie en een kwalitatieve afhandeling van de aanvragen die toekomen op de service desk.
- Je signaleert en kaart proactief repeterende incidenten aan en je formuleert voorstellen om deze te documenteren in de kennisdatabank.
- Je bent mee verantwoordelijk voor een doelmatige, efficiënte en klantvriendelijke afhandeling van incidenten, klachten en service aanvragen.
- Je verzorgt de nodige communicatie naar de gebruikers bij kleine en grote incidenten.

Vereisten

Jouw background / kennis / mentaliteit :

- Kennis van methoden en technieken van IT service management (ITIL)
- Je hebt een sterke affiniteit voor ICT met een degelijk basiskennis informatica (Windows, Office toepassingen, printers, scanners, werking netwerken, werking servers, Tablet en smartphones, …).
- Je spreekt vlot beide landstalen (Nederlands & Frans) en je vindt je weg in Engelstalige handleidingen.
- Je bent klantvriendelijk, je streeft een maximale klanttevredenheid na.
- Je hebt een flexibele ingesteldheid
- Leergierigheid is essentieel.
- Je bent bereid om in afspraak met je collega's de dienst te verzekeren van 7u00 tot 19u00 (maandag tot vrijdag)
- Je hebt ervaring met het gebruik van bedrijfsapplicaties.
- Je kan je perfect inleven in de situatie van de gebruiker en je denkt resultaatgericht.