FULL_TIME

IT Service & Vendor Manager - Argenta

Antwerp BE
2022-06-07
2024-03-29

Als  IT Service & Vendor Manager maak je deel uit van het Service Management & Operations team binnen IT Infrastructure & Operations. Vanuit je functie garandeer je de stabiliteit, kwaliteit, risicobeheersing en de continuïteit van de huidige en toekomstige productieomgeving binnen de toegewezen IT development value streams/shared services. Je bent eveneens verantwoordelijk voor het opvolgen, bijsturen en uitbouwen van duurzame partnerships met derde partijen die hiervoor nodig zijn, om zo, (kosten-)efficiënt een optimale beschikbaarheid van de applicaties te garanderen.

Je belangrijkste taken zijn:

  • Bewaken, rapporteren en communiceren over de kwaliteit, stabiliteit en continuïteit van de productieomgeving, in samenwerking met de Solution Manager, om objectieve en duidelijke informatie te verstrekken aan de stakeholders.
  • Bepalen van de conformiteit van het IT-landschap en input leveren aan de value stream roadmaps, teneinde over een stabiele, veilige, kostenefficiënte en altijd beschikbare en ondersteunende serviceomgeving te beschikken.
  • Bepalen van de LCM-roadmap en budget en dit laten borgen in de value stream roadmaps.
  • Aansturen van leveranciers, inclusief jaarlijkse budgetsamenstelling en- bewaking, alsook het zoeken naar optimalisaties in samenwerking met vendor management en procurement om over kwaliteitsvolle en kostbewuste oplossingen en services te beschikken.
  • Zoeken naar optimalisaties in werking en samenwerking, zowel bij interne teams als met leveranciers.
  • Proactief sturen van de vertaalslag van nieuwe of veranderende verwachtingen en behoeften binnen de organisatie die aan leveranciers worden gesteld, als input voor sluitende contractclausules.

Wat verwachten wij ?

  • Een masterdiploma of gelijkwaardig door ervaring;
  • 8 jaar relevante werkervaring binnen een IT-omgeving, waarvan 5 jaar binnen een IT outsourcing omgeving met eindverantwoordelijkheid;
  • Ervaring met people management en coördineren van teams;
  • Kennis van sourcingmodellen en financiële implicaties;
  • Brede IT- en technologische kennis en -ervaring.
  • Ervaring met ITIL-processen en zowel waterfall- als agile methodologie;
  • Ervaring in de financiële sector, bij voorkeur in retail banking of verzekeren;
  • Een open blik naar markttrends;
  • Communicatief sterk – zowel mondeling als schriftelijk – inclusief presenteren;
  • Ondernemend – hands-on, volhardend doch diplomatisch;
  • Proactief, assertief en zelfstandig;
  • Helikopterbeeld over zowel applicatie als infrastructuur;
  • Stressbestendig & flexibel;
  • Analytisch & oplossings-/resultaatgericht;
  • Teamplayer.

Wat bieden wij?

  • Een functie met veel verantwoordelijkheid, autonomie en ontplooiingskansen binnen een breed werkdomein;
  • Een tewerkstelling bij een groeiend en dynamisch bedrijf in Antwerpen;
  • Een prettige werksfeer in een team dat successen viert en ervaringen deelt;
  • Een goede balans tussen werk en privé door onder andere flexibele werktijden;
  • Een contract van onbepaalde duur;
  • Een marktconform salaris aangevuld met aantrekkelijke extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, de mogelijkheid om in te schrijven op ons cafetariaplan, 30 verlofdagen, …